Alice Springs to Darwin! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Lizan Westenbrink - WaarBenJij.nu Alice Springs to Darwin! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Lizan Westenbrink - WaarBenJij.nu

Alice Springs to Darwin!

Blijf op de hoogte en volg Lizan

28 April 2017 | Australië, Darwin

Hey!

Na Alice Springs op naar Darwin! Dag 1 vroeg opgehaald en op naar Devils Marbles, dit is een ronde stenen groep. Hier hebben we wat gewandeld. Deze dag was veel rijden, S'avonds hebben we de zonsondergang gezien en daarna bij het kampvuur gezeten. We sliepen weer in swags! Dag 2 vroeg op, bij de lunch in Daily Waters was een zwembad dus hier hebben we een uurtje gezwommen en daarna op naar de Matranka Ternat Pools, we zijn naar de bitter springs geweest. Het water is hier altijd tussen de 30-32 graden, leuk maar niet verkoelend haha. Het water was super helder en je kan met de stroom mee de rivier af en dan terug lopen :) S'avonds overnacht in Katherine in tenten want er zijn veel muggen omdat het zo warm en humid is ( en dat hebben we gemerkt, 60 muggenbulten en de hele dag zweten). Dag 3 zijn we naar Katherine George geweest, we moesten 1,5 uur wandelen naar de waterval. De wandeling was heel warm en het zwemmen in de waterval was het zeker waard! Terug konden we met een bootje :). De weg naar Darwin was nog lang, dus we gingen weer opweg. Onderweg gestopt in Pine Creek waar ze heel lekker zelfgemaakt ijs hebben! Daarna gestopt in Adelaide River en uiteindelijk in Darwin gekomen. S'avonds zijn we uiteten geweest met de groep wat erg gezellig was. Dag 4 weer vroeg op want we gingen naar Litchfield National Park. Eerst gingen we naar de Florence falls, dit was een korte wandeling en hier hebben we gezwommen! Daarna naar de Buley Rockholes, waar we weer konden zwemmen. De Wangi Falls waren super mooi, hier konden we helaas niet zwemmen omdat er krokodillen zitten. We hebben een stop gemaakt bij termietenheuvels, deze kunnen super groot worden! Daarna was het een lange weg naar Kakadu National Park, omdat de korte route nog was afgesloten in verband met water op de weg moesten we een groot stuk omrijden. Dag 5 zijn we sochtends met een krokodillencruise begonnen, we hebben er wel 8 gezien! Verder was er veel natuur en vogels. Daarna hebben we een rockart wandeling gemaakt en zijn we naar een lookoutpoint geweest. Dag 6 hebben we een wandeling van 7 km gedaan, halverwege was een waterval waar we heerlijk hebben gezwommen ( want wat was het warm!), na de wandeling zijn we naar een andere waterval gereden waar we ook hebben gezwommen. Hierna zijn we weer via Pine Creek en Adelaide River naar Darwin gereden. S'avonds met de groep uit geweest, wat super leuk was! De volgende dag vloog ik naar Sydney waar ik nu ben. Een paar dagen chillen en relaxen voor ik maandag naar huis vlieg. Wat een geweldig avontuur is dit geweest :)