Fraser Island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Lizan Westenbrink - WaarBenJij.nu Fraser Island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Lizan Westenbrink - WaarBenJij.nu

Fraser Island

Blijf op de hoogte en volg Lizan

12 December 2016 | Australië, Rainbow Beach

Hi!

Agnes water was leuk! Ik heb voor het eerst gesurft en het ging best aardig voor een eerste keer, ik heb zelfs een paar keer gestaan :) Ook ik ben naar een kangoeroe en wallaby opvang geweest, wat heel leuk was. De kangoeroe's kan je zoete aardappel voeren want daar zijn ze dol op. Ook hebben we gezien hoe een baby kangoeroe in en uit de buik van de moeder ging.
Daarna heb ik 2 wandelingen gemaakt en uiteindelijk de zonsondergang in town of 1770 gezien, dat is een plaatsje iets verder op.

Hierna door gegaan naar Rainbow Beach, hier is verder niet zoveel te doen, maar mijn tour naar Fraser Island vertrok vanuit hier. Fraser Island is het grootste zandeiland ter wereld, maar het voldeed totaal niet aan mijn verwachtingen want er stonden heel veel bomen haha. Maar het was super leuk! Je zat in een groepje van 8 mensen in een 4WD en daar gingen we mee over het zand rijden. We hebben de campagne Pools gezien, lake mckenzie, het scheepswrak en nog wat andere meren. Ik heb hier 2 nachten geslapen in een tent met alleen een slaapzak, niet heel comfortabel.. We moesten 's avonds zelf ons eten koken met het groepje. Er was ook een kampvuur wat helaas alleen de 1e avond aan mocht in verband met de bosbranden op het eiland. 'S avonds deden we een drankspelletje wat voor de grootste lol zorgde! We zijn 's avonds ook naar het strand geweest, waar we 2 dingo's hebben gezien! En we zagen er ook 1 bij lake mckenzie. Na 3 dagen zijn we weer terug gegaan naar het vaste land. Hier nog 1 nachtje geslapen en toen naar Noosa.

In Noosa ben ik nadat ik was aangekomen meteen weer weggegaan naar de Eumundi markets, hier zijn allemaal kraampjes van eten tot aan kettinkjes, erg leuk! Ze verkochten hier zelfs poffertjes ook wel 'little dutch pancakes'. De tweede dag ben ik naar het national park geweest, waar ik een wandeling van 5,5 km langs de kustlijn heb gemaakt. Hele mooie uitzichten had je hier!

Ik ben nu in Brisbane waar ik nog een paar nachten zal blijven :)

Groetjess!

• 13 December 2016 - 07:50

Mams:

Tjee .....pas 5 wkn weg en al zoooooveel mooie en leuke dingen gedaan !!