Werken als au pair - Reisverslag uit Langkoop, Australië van Lizan Westenbrink - WaarBenJij.nu Werken als au pair - Reisverslag uit Langkoop, Australië van Lizan Westenbrink - WaarBenJij.nu

Werken als au pair

Blijf op de hoogte en volg Lizan

19 Februari 2017 | Australië, Langkoop

Hey!

Ik ben alweer een maand aan het werk als au pair. De familie is erg aardig en ik voel me hier op mijn gemak. Toch is het best wel vermoeiend en het farm leven is soms best wel saai, aangezien het dichtstbijzijnde dorpje 20 minuten rijden is. Voor en na school ben ik met de kinderen, ik maak eten en soms doe ik de was en ruim wat op. De weekenden ben ik vrij, ik ben een weekendje naar de Grampians geweest, wezen wandelen, naar het meer en ik ben mee geweest naar het dorpsfeest. Ik zal nog ongeveer 4 weken blijven. Ik heb mijn eigen soort mini caravan, wat wel fijn is. Ook heb ik een week meegeholpen bij het schapenscheren, ik moest ervoor zorgen dat het wol werd opgeraapt en in de pers werd gedaan zodat er balen voor de verkoop van konden worden gemaakt. Verder geniet ik er erg van dat ik bijna elke dag hoppende kangoeroe's zie! Alhoewel ze me nog steeds elke keer laten schrikken als ze uit de struiken komen. Verder heb ik ook wat emu's gezien, alleen de wombad heb ik nog niet gezien maar wie weet zie ik die nog! Het weer is hier niet zo lekker, het regent al een week en snachts word het koud, ik slaap zelfs met een trui aan, te gek voor woorden eigenlijk. Verder is er nog verdrietig nieuws, er zijn nog maar 3 kippen in plaats van 4. Helaas heeft een van de honden er een te pakken gekregen.. Ik raap wel elke dag eitjes :)
Ik ben nu ook gewend aan het links rijden en ik heb nog geen kangoeroe geraakt, hopelijk blijft dat zo! Het is raar dat we zo ver moeten rijden voor alles. De zwemles bijvoorbeeld is een uur rijden, gitaar en dans zijn een half uur en atletiek is 20 minuten. School is ook 20 minuten maar ze gaan met de schoolbus, dat scheelt weer een ritje! We wonen vlak bij de grens tussen Victoria en South Australia, dit geeft ook weer tijdsverschil wat erg verwarrend is voor mij haha. Bv gitaarles start om 4 uur, dan gaan we weg om 4 uur omdat het daar een half uur eerder is, snap je het nog? Ik raak nog steeds in de war.

Ik schrijf snel weer, liefss xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Langkoop

Australië

Half jaar Down Under!

Recente Reisverslagen:

28 April 2017

Alice Springs to Darwin!

16 April 2017

ROCK PATROL!

04 April 2017

Tasmanië

25 Maart 2017

Goodbye and hello

19 Februari 2017

Werken als au pair
Lizan

Actief sinds 24 Okt. 2016
Verslag gelezen: 764
Totaal aantal bezoekers 106943

Voorgaande reizen:

07 November 2016 - 01 Juli 2017

Australië

Landen bezocht: