ROCK PATROL! - Reisverslag uit Hobart, Australië van Lizan Westenbrink - WaarBenJij.nu ROCK PATROL! - Reisverslag uit Hobart, Australië van Lizan Westenbrink - WaarBenJij.nu

ROCK PATROL!

Blijf op de hoogte en volg Lizan

16 April 2017 | Australië, Hobart

Hi!

Wat een super leuk week heb ik gehad! Ik heb een tour gedaan van Adelaide naar Alice springs en we hadden een super leuke groep en een leuke tourguide, iedereen kon het goed met elkaar vinden en we hebben de grootste lol gehad.
Op dag 1 werd ik om 6.45 opgehaald bij mijn hostel, we hebben vandaag veel gereden af en toe even stoppen om de benen te strekken en toilets. Onder weg hebben we geluncht met hamburgers van de bbq in een park. Aan het einde van de dag hebben we een wandeling gemaakt in Flinders Ranch door de Alligator Gorge (nee hier zitten geen alligators). We hebben worstjes met salade en brood gegeten als avondeten. S'avonds sliepen we bij Quorn, we zouden in onze swags slapen maar omdat we geen kampvuur mochten maken in verband met de wind snachts zou het te koud worden en hebben we in kamers geslapen. Een swag is een grote slaapzak met een matras erin, hier moet je met je slaapzak in slapen, je slaap dus in de open lucht en kan de sterren zien S'avonds! Dag 2 s'ochtends vroeg op naar Coober Pedy, dit is een oud mijnstadje voor opal en de meeste huizen zijn onder de grond. In Coober Pedy hebben we een tour door de mijn gehad en een huis. Daarna zijn we naar een opvang tehuis voor gewonden kangoeroes geweest, ze hadden net een nieuw baby kangoeroetje, zoo schattig! Voor lunch hadden we wraps en als avondeten pizza bij de zonsondergang. Dag 3 weer vroeg op want vandaag gingen we gingen naar Kings Canyon, wat nog wel een stukje rijden was. Onderweg weer wraps als lunch en als avondeten hadden we pasta. Vandaag was de 1e dag dat we in onze swag sliepen, we liggen rondom het kampvuur want snachts word het nog best koud. Ik vond het echt een super gave ervaring! Dag 4 weer vroeg op want we wouden voor de warmte de wandeling van 3 uur gedaan hebben in Kings Canyon. Na de lunch, weer wraps, zijn we richting Uluru gereden en na een paar uur zag je hem in de verte al opduiken. Je bent in de outback met bijna niks om je heen en het moment dat je het ziet is niet echt te beschrijven, zo indrukwekkend! We zijn naar ons kamp gereden en hebben hier lunch gehad, worstjes met brood. Hierna zijn we naar Uluru gereden en hebben een kleine wandeling gemaakt naar een Waterhole, hierna hebben we de zonsondergang gekeken en S'avonds hadden we noedels, beef en groentes gegeten. Dag 5 weer vroeg op om de zonsopgang te bekijken, daarna naar Uluru en hebben we een wandeling hier rondom gemaakt van 3 uur. In de middag hadden we vrij en mochten we zelf weten wat we deden, we hebben met een grote groep lekker bij het zwembad gechillt. S'avonds hadden we kangoeroe, puree en salade als eten! Dag 6 weer vroeg op, we hadden pannenkoeken voor ontbijt! We gingen naar Kata Tjuta en hebben hier een wandeling van 3 uur gemaakt weer, daarna begon de reis naar Alice Springs want dat was nog wel 5 uur rijden. Onder weg geluncht met sandwiches.
Elke avond dronken we gezellig wijntjes rondom het kampvuur, we gingen rond 11/12 uur naar bed en moesten meestal om 5 uur weer op dus ik was best wel moe aan het einde van de tour. De laatste avond zijn we met de hele groep uiteten geweest en naar de bar geweest, voordat we afscheid van elkaar namen. De afgelopen dagen heb ik nog met een paar overgebleven van de groep savonds gegeten maar nu is iedereen weg. De outback was wel anders dan verwacht, omdat het net een paar maanden veel had geregend was het best wel groen en veel bomen. Ik heb een paar Road Trains gezien, echt gaaf!
Ik vertrek dinsdag uit Alice Spings op naar Darwin! Een nieuw avontuur :)

Ps, 1 mei vlieg ik terug naar huis.

Ik zie jullie snel, kuss.